Reklama w dzisiejszych czasach towarzyszy człowiekowi bez względu na to, gdzie się on znajduje. W domu, na ekranie telewizora czy komputera, podczas jazdy samochodem na licznych przydrożnych billboardach albo plakatach lub w innych, różnorakich postaciach. Siłą rzeczy ludzie z czasem uodparniają się na te, nieco tradycyjne, formy marketingu.
To dlatego w miejscu gdzie się je tworzy – agencji reklamowej – eksperci w pocie czoła starają się wymyślać coraz to nowe i zaskakujące kampanie reklamowe które sprawią, że odbiorca poczuje się zainteresowany i zachęcony, a to przeważnie wcale nie jest proste. Przede wszystkim, liczy się oryginalny pomysł i innowacyjność – raczej nikt nie przywiąże wielkiej uwagi do tego, co widział już dziesiątki razy wcześniej. Poza tym, dobre kampanie reklamowe powinny przede wszystkim szokować i budzić w ludziach emocje – najbardziej pożądane na pewno są wzruszenie lub radość czy dobry humor. Z tego względu, osoba która pracuje w miejscu takim jak cechować się powinna bogatą wyobraźnią, która pozwoli jej na stworzenie czegoś zupełnie nowego. Kandydat do takiej pracy musi też posiąść umiejętność rozumienia ludzi, zdawania sobie sprawy co i jak na nich wpływa, jakie rzeczy wywołują określone reakcje.
Wreszcie, powinien być nad wyraz wytrwały i zawzięty, bo nie od dzisiaj wiadomo że agencja reklamowa jest miejscem do którego nie łatwo się dostać, nie mówiąc już o szybkim awansie. W pracy tej nie ma czegoś takiego jak szczęście – polega ona na wykorzystywaniu potencjału i stałym doskonaleniu swojego warsztatu.